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Batman - Arkham Asylum
#31

Das Spiel selbst wirkt, ohne 3D Brille, ein wenig unscharf in der Tiefe und in der Nähe. Das Bild ist quasi in 3 Zonen eingeteilt, welche erst dann durch den Einsatz der 3D Brille jeweils für sich ihre Tiefenschärfe erhalten. Die mittlere Ebene ist scharf und eigentlich ein gewöhnliches TV-Bild.

Die 3D Brillen funktionieren mit den ursprünglichen Rot-Grün Prinzip. Das eine Auge sieht die Tiefe nicht bzw nur schlecht, das andere sieht die Tiefe scharf und glatt.

Sieht aber wirklich sehr sehr gut aus in 3D. Wenn mir das Spiel ein wenig mehr Spaß gemacht hätte, dann würde ich es mir, alleine wegen dem 3D Effekt, nochmal holen. Smile

Ich war anfangs skeptisch. Aber es lohnt sich und es funktioniert tatsächlich.
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#32

Hm, vielleicht hole ich es mir doch mal irgendwann. Nur so als Spaß zum Testen...
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#33

Ich hab mir das game vor etwa einem monat gebraucht gekauft.
Eigentlich nur weil ich soviel gutes gehört habe.

Das intro war ganz gut. Aber nach 20 minuten spielzeit hat mich die lust verlassen.
Ich dachte nur fehlkauf.

Dan hab ich mich nochmals gezwungen damit ichs wenigsten einmal durch hab
Mitlerweile muss ich sagen das es echt gut ist. Irgendwie hat mich jetzt auch die story im grif und die atmo ist klasse.
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#34

nach 20 minuten kannste selten schon beurteilen ob das komplette spiel was taugt oder nicht, intro und einführung sind bei batman bisschen lang aber gut dass du dich "gezwungen" hast Zwinker ich hätte am liebsten gar nicht mehr aufgehört mit dem game. grafik, sound, gameplay, story... da hat einfach alles gepasst!
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#35

Zitat:Batman: Arkham Asylum Was Almost a Rhythm Game

[Bild: 93052.jpg?v=1]

The Game We Know:

Watching Batman movies and reading Batman comics is great and all, but if you really want to feel like you are the Dark Knight, playing Arkham Asylum is probably as close as you can get without becoming a billionaire and having your parents murdered. What makes the game so great is that it features all the elements of being Batman: detective work, awesome gadgets, martial artistry, chasing crazy people, wearing your underpants on the outside, and so on.

[Bild: 93145_v1.jpg]
Don't pretend you don't do "the voice" while you're playing it.

But It Was Almost:

On the other hand, here are some things that are not very Batman-like at all: Dance Dance Revolution, Guitar Hero, Rock Band, getting jiggy with it. That's why it's so baffling to think that Arkham Asylum started off as a "rhythm action game."

[Bild: 93146_v1.jpg]
"I'm going to express my sadness and anger at your deeds in a medium fit for all ages."

Early versions of the game were apparently a lot more colorful and upbeat from what we know. According to the developers, whenever you got into a fight the screen would switch to 2D, and from there the rhythm game would take over, involving "colored circles bashing into each other," like the notes in Rock Band or something. The idea was that the fight would unfold depending on how well you hit those notes.

[Bild: 93148_v1.jpg]
"Is that 'Nevermind' again? Seriously, asshole, learn another song."

This wasn't a crazy idea that they joked about and tossed right away -- at a different stage in development, they even considered making Arkham Asylum a "full on rhythm action game." The game's director Sefton Hill puts it like this: "We went off in some slightly crazy directions to begin with. In fact, one of the earliest versions was like a rhythm action game and saw you judging when to hit the 'notes' (i.e. punches), which was an interesting idea but never really worked."

[Bild: 93147.jpg?v=1]
Maybe because you'd be dressed as the goddamn Batman, which is way too restrictive in the groin area.

As bizarre as that seems, he also points out that the final game isn't that different from this version: "When you're fighting enemies there's a kind of rhythm to it. I'm a big kung-fu fan and when you watch the fights in those films there's a lovely natural rhythm to it. That's something we wanted you to feel when you were playing Batman; that you're in control at all times. We wanted it to look choreographed, but with you being directly responsible for every move and attack."

[Bild: 93149_v1.jpg]
Pirouette, punch, angst, neck break, press X to pretend you're a seed.

If you've played Arkham Asylum, you know this is true. It's all about timing your movements correctly -- pressing the punch button at precisely the end of the previous hit on an enemy, or the counter button whenever an enemy shoots electrical wires out of his head. The special combos in Arkham Asylum are basically like note combinations in Guitar Hero; the main difference is that you don't look like that much of a dork while playing it.

We do wonder what the soundtrack would have been like in this version. Here's a strong possibility:


http://www.cracked.com/article_19457_6-b...es_p2.html
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#36

so mal entstauben hier *hust hust* angeblich soll dieses jahr noch ne remastered version von batman arkham asylum und city kommen. wäre echt cool wenn was dran wäre. selbst wenn es nicht von rocksteady kommt, wird schon warner dafür sorgen das es kommt.

Der Wahre Meister ist der, der Herr über sich selber ist.
YOUR HOME IS WHERE THE WAR IS
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#37

Auch wenn die mit ihrem Remasterkram bleiben können wo der Pfeffer wächst, wäre es zumindest für mich als Nichtkenner der Reihe nicht ganz uninteressant. hatte schon paar mal im Media Markt überlegt ob ich Arkham City GotY mal vom Ramschtisch mitnehme.

Zocken und zocken lassen
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