04.10.2008, 18:36
"Nur" noch 195 Tage! /
Neuigkeiten zu RE 5
Die Hamm0r-News vorweg: EINE RE5-DEMOOOOO!!!
Dies verkündete ein Entwickler von CAPCOM. Sie wird Anfang 09 auf dem Markttplatz erscheinen, natürlich aller Wahrscheinlichkeit nach nicht auf dem Deutschen, Gründe sollten klar sein. Top News! Nun etwas nicht so schönes:
Die EGM schrieb:
Bitte WAS?
Erst hieß es, die Spielzeit wird gute 20 h betragen (und somit RE4 im Bezug auf die Spiellänge um Weiten übertreffen), und nun wollen sie RE5 kürzer als den Vorgänger machen? HALLO??
RE4 war perfekt von der Länge. Es schmerzt, wenn man daran denkt, dass es noch kürzer wird. Kann ich nicht nachvollziehen und finde ich nicht in Ordnung!
Weitere Facts und Zusatzinfos:
* RE5 features a more powerful strain of the Las Plagas, which has found its way to Africa (EGM Speculation?)
* The saving system is split up into checkpoints and chapters
* Checkpoints will occur at key sections in a Chapter. If a player dies, they will be thrown back to that Checkpoint
* At the end of a Chapter, your game will save
* Sheva is introduced in the first 30 minutes of the game
* The first stage is called "Assembly Place" (presumably a meeting ground)
* There is no friendly fire in the game
* As shown in the screenshots posted earlier, an optional mini-map is accessible during gameplay
* When playing alone, you are always in control of Chris
* Takeuchi hints that we've already seen all the returning characters, and no other ones will be in the game
* Takeuchi wants to include Akuma as a playable character in the Mercenaries mini-game (referencing an old EGM april fools joke for RE2)
* Tofu (RE2) was created for collision detection. Since the team had been using him for several years, they decided to keep him in the game as a playable character
* Takeuchi thinks that the combination of guns in RE2 was the best in the series
* Takeuchi's favorite thing about Resident Evil is Shinji Mikami, who's hard work allowed the series to continue
Quellen: CAPCOM, EGM
Neuigkeiten zu RE 5
Die Hamm0r-News vorweg: EINE RE5-DEMOOOOO!!!
Dies verkündete ein Entwickler von CAPCOM. Sie wird Anfang 09 auf dem Markttplatz erscheinen, natürlich aller Wahrscheinlichkeit nach nicht auf dem Deutschen, Gründe sollten klar sein. Top News! Nun etwas nicht so schönes:
Die EGM schrieb:
Zitat: Resident Evil 5 will be shorter than Resident Evil 4, which the team felt was too longResident Evil 5 wird kürzer als Resident Evil 4 sein, welches die Entwickler als zu lang empfanden.
Bitte WAS?
Erst hieß es, die Spielzeit wird gute 20 h betragen (und somit RE4 im Bezug auf die Spiellänge um Weiten übertreffen), und nun wollen sie RE5 kürzer als den Vorgänger machen? HALLO??
RE4 war perfekt von der Länge. Es schmerzt, wenn man daran denkt, dass es noch kürzer wird. Kann ich nicht nachvollziehen und finde ich nicht in Ordnung!
Weitere Facts und Zusatzinfos:
* RE5 features a more powerful strain of the Las Plagas, which has found its way to Africa (EGM Speculation?)
* The saving system is split up into checkpoints and chapters
* Checkpoints will occur at key sections in a Chapter. If a player dies, they will be thrown back to that Checkpoint
* At the end of a Chapter, your game will save
* Sheva is introduced in the first 30 minutes of the game
* The first stage is called "Assembly Place" (presumably a meeting ground)
* There is no friendly fire in the game
* As shown in the screenshots posted earlier, an optional mini-map is accessible during gameplay
* When playing alone, you are always in control of Chris
* Takeuchi hints that we've already seen all the returning characters, and no other ones will be in the game
* Takeuchi wants to include Akuma as a playable character in the Mercenaries mini-game (referencing an old EGM april fools joke for RE2)
* Tofu (RE2) was created for collision detection. Since the team had been using him for several years, they decided to keep him in the game as a playable character
* Takeuchi thinks that the combination of guns in RE2 was the best in the series
* Takeuchi's favorite thing about Resident Evil is Shinji Mikami, who's hard work allowed the series to continue
Quellen: CAPCOM, EGM