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Gears of War 4
#31



http://www.gameinformer.com/b/news/archi...war-4.aspx

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#32

Zusammenfassend kann man bis jetzt folgendes festhalten:

Drei spielbare Charaktere wird es geben - JD Fenix, den Sohn von Marcus, Kait Diaz, eine Tochter von Gestrandeten, und Delmont "Del" Walker, einen ehemaligen COG-Soldaten Das Spiel soll zurück zu den Ursprüngen gehen und deutlich düsterer daherkommen. Es wird ein neues Melee-System geben und - falls jemand etwas anderes befürchtet hat - ein Couch-Koop für zwei Spieler ist auch wieder mit dabei.
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#33

Ähm drei? Also fällt der 4 spieler coop weg?
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#34

Zitat:Infozusammenfassung ausm GAF

-2 player couch co-op (Online TBA)
-Set on Sera 25 years after Gears of War 3
-Imulsion weapon set off at the end of GOW3 killed off all fossil fuels
-Humanity has become an endangered species huddled in walled cities seeking shelter from devastating wind storms (as a result of the bomb & intense war aftermath)
-Called "windflares", sort of a melting of a hurrican and volcano
-4 categories of weather in the game: Start out as heavy breeze (trees, leaves, dust kicking up) and grow into violent category 3 windstorms that can affect combat and weapon usage
-Category 4 windstorms have you just trying to survive, super violent, dodging lightning strikes, etc
-Think of the wind when fighting: Putting the wind behind could help projectile travel, but fighting directly against the wind could throw bullets back at you
-Enemies also affected by the weather (which you could exploit and use strategically)
-"Outsider" camps outside of COG
-Heavy inspiration on the setting from Northern Italy (forests, forts, etc)
-Want to get back to the "intimacy" and "boogeyman" feeling of the original Gears
-Team settled on story that features 3 protagonists and stretches across a 24 hour span in game
-JD Fenix (main character) is Marcus Fenix's son
-JD: Joined the COG militia, classified incident forced him to AWOL
-Del: JD in the campaign, befriended him at boarding school (deep bond)
-Kait: Outsider, capable survivalist, shares Outsider perspective with JD/Del
-Story begins as their Outsider village is invaded by a mysterious new force; kidnapped
-The trio goes into the forest in search, wondering why only they were spared
-New enemy is called "The Swarm"
-After the war, too many Locust to bury so many were tossed into mass graves (our trio believe this new threat may be linked)
-First mission sets off with the trio in the forest, discovering giant cocoon-like pods, pale monstrous creatures erupt looking almost human
-These enemies are dubbed "Juvies" (harkening to their seemingly first evolutionary stage of a new enemy)
-Juvies can eventually evolve into "Drones" (homage to the trilogy), able to use weapons, seemingly the main enemy type
-Also experimenting with new enemies like the "Pouncer" (E3 demo)
-Pouncer switches tactics based on player (if you run out in the open, it shoots poisonous quills; stay in cover and it comes after you)
-New weapons like "construction based" tools repurposed for combat
-Wanted to revamp the cover system; can more easily mantle kick over any piece of cover & perform knife kills
-Can also perform a short distance shoulder charge, knocking enemies off balance
-Enemies can also pull players out of cover and perform their own takedowns
-Implementing dynamic cover (for example shooting enemy pods from ceilings in an otherwise open area)
-Big emphasis on multiplayer, saying original Gears development was 90% SP, 10% MP
-Want to meet needs of recreational players and esports players
-Acknowledges love for horde mode and promises fans won't be disappointed

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#35

Das versprechen die fans nicht zu enttäuschen kauf ich denen seit judgment und der ue nicht mehr ab. Das typische hype gelaber... Bislang wirken die paar infoschnipsel eher negativ auf mich. Vorallem das mit dem wind stelle ich mir allein vom lesen schon nervig vor, ausserdem klingts für mich so als sollte das gameplay hektischer werden. Back to the roots vonwegen. Naja mal abwarten was draus wird
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#36

Dieses Szenario wirkt auf mich recht klischeehaft. :/
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#37

Bei der Windsache bin ich auch mal gespannt, auch ob bei Seitenwind sich dann die Flugbahnen der Projektile ändern. generell klingt das für mich aber erstmal nach unnötigem Sackgang um die Kämpfe und auch die Spielzeit sinnlos zu strecken. Zumal man wohl davon ausgehen kann das man dieses Wetter Feature dann wieder alle paar Minuten vorgesetzt bekommt und es sich somit wohl recht schnell abnutzen dürfte.

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#38

Auf den Wind bin ich mal gespannt. Wenn man das nicht übertrieben einsetzt, könnte das spaßig werden. Gab bei Halo ja auch schon selbst im Multiplayer diverse regelmäßige Ereignisse, die das Gameplay auf den Maps beeinflusst haben. Und da hat das eigentlich ganz gut funktioniert...

Ansonsten für alle, die des Englischen nicht so mächtig sind, hier noch einmal die bislang bekannten Story-Details auf Deutsch: http://www.xboxaktuell.de/news,id12892,g...tails.html
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#39

Also ich bin soweit ganz zufrieden mit den Infos. Der Wind muss sich zwar erst bewähren, aber da bin ich bei Marc's Meinung. Richtige Umsetzung und nicht übertreiben.

Gamertag: NilsoSto
Spielt: Halo Wars 2, Skyrim, Doom
Freut sich auf: Outlast 2, Mass Effect: Andromeda, Red Dead Redemption 2

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#40

Im Link gibt's jede Menge pics aus der aktuellen Gameinformer.

http://www.xboxdynasty.de/news/gears-of-...-und-mehr/

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